Comencen les obres per reobrir el vial d'accés a Sant Boi des de la C-245
Les obres per poder reobrir el vial d'accés a Sant Boi des de la carretera comarcal C-245 han començat. Segons han pogut comprovar els Ajuntaments, el Ministerio de Fomento ha iniciat els treballs necessaris per recuperar la situació inicial del vial d'accés al nucli urbà, tal com havien reivindicat llargament els municipis afectats per les obres de construcció de la variant de la carretera.
Les alcaldesses de Sant Boi de Llobregat, Lluïsa Moret; Santa Coloma de Cervelló, Anna Martínez; Sant Vicenç dels Horts, Maite Aymerich, i l'alcalde de Torrelles de Llobregat, Ferran Puig, amb la complicitat de la Diputació de Barcelona i la Generalitat de Catalunya, han reivindicat durant mesos al Ministerio de Fomento solucions per evitar els col·lapses circulatoris que provoca la interrupció de les obres de la variant i el consegüent tall continuat del vial.
Les obres de la variant de la C-245 (connexió entre la ronda del Litoral i l'autopista A16) fa més de 2 anys que estan aturades per diferents problemes administratius i pressupostaris. L'últim obstacle va ser l'entrada en situació de concurs de creditors de l'empresa adjudicatària, Isolux-Corsán, que impedeix la represa dels treballs a curt termini perquè caldrà que s'iniciï una nova licitació.
Davant aquesta situació, el juliol passat els municipis, la Diputació de Barcelona i la Generalitat de Catalunya van lliurar al ministre de Fomento, Íñigo de la Serna, una carta reivindicativa conjunta que exigia la reobertura del vial d'accés a Sant Boi abans de l'inici del curs escolar, per poder recuperar la situació inicial a l'espera que les obres de la variant es puguin reprendre.
Després de moltes converses telefòniques, reunions i reivindicacions institucionals, els treballs per a la reobertura del vial s'han iniciat aquesta tercera setmana d'octubre. Segons el Ministerio de Fomento, l'obra implicarà la demolició d'un mur provisional al lateral de la carretera i l'excavació del terreny per encabir el nou ramal i eliminar el desnivell existent, i finalitzarà amb la pavimentació de la connexió de la carretera amb el vial d'accés al nucli urbà.
D'acord amb els plans ministerials, les obres duraran un màxim de dos mesos i tindran una incidència mínima i molt puntual en la circulació de vehicles. El vial hauria de poder reobrir-se al trànsit cap a mitjans del mes de desembre.
Ara quedarà pendent l'altra petició dels municipis: que el Ministerio de Fomento els lliuri un programa d'actuació i un calendari sobre el nou procés de licitació de la variant, una infraestructura que ha patit, ja des dels JJOO de Barcelona, dècades de retards, incidències i paralitzacions.
Mentrestant, el Ministerio de Fomento i la Diputació de Barcelona treballen per fer realitat la signatura d'un conveni per executar de forma conjunta i simultània el projecte de desdoblament del ramal de connexió entre la BV-2002 i l'autovia A2 i el projecte d'ampliació i millora de la rotonda de Sant Vicenç dels Horts que connecta amb aquestes dues infraestructures i amb la B-23. Aquestes dues actuacions s'havien de fer un cop finalitzades les obres de la variant i es valoren com una solució òptima per a la mobilitat de l'entorn.
Mentrestant, el Ministerio de Fomento i la Diputació de Barcelona treballen per fer realitat la signatura d'un conveni per executar de forma conjunta i simultània el projecte de desdoblament del ramal de connexió entre la BV-2002 i l'autovia A2 i el projecte d'ampliació i millora de la rotonda de Sant Vicenç dels Horts que connecta amb aquestes dues infraestructures i amb la B-23. Aquestes dues actuacions s'havien de fer un cop finalitzades les obres de la variant i es valoren com una solució òptima per a la mobilitat de l'entorn.