El comerç local celebra la seva festa en la 2a Nit del Comerç de Santa Coloma
El passat 14 de setembre es va celebrar la 2a Nit del Comerç, el sopar anual que organitza l’Associació de Comerciants de Santa Coloma de Cervelló i que reuneix als comerços associats del municipi.
Amb aquesta iniciativa es vol tornar a posar de manifest la unitat i la il·lusió dels comerciants per treballar plegats i millorar el comerç de proximitat del municipi. Aquest acte va ser novament una oportunitat per reforçar la cohesió i crear noves aliances entre comerciants.
Al sopar hi van assistir 93 persones, entre comerciants, familiars i amics. També hi van assistir l’alcaldessa, Anna Martínez, el 1r tinent d’alcaldia, Gerard Segú, el regidor de Comerç, Alfonso Muñoz, la presidenta de l’Associació de Comerciants, Montse Arcas (Toke’s), i el president de PIMEC Comerç, Alejandro Goñi. La festa es va celebrar a la Societat Recreativa, tot i que inicialment estava previst fer-la al Centre Cívic Can Baruta, tal com es va fer l’any passat.
Durant el sopar, es va retre homenatge a les persones que han dedicat la seva vida professional al comerç local i que en els darrers temps s’han jubilat: la Isabel Aguilà, de la Perruqueria Isabel; la Maria Rosa Via, de la Fruiteria Maria Rosa; el Josep Pau, de la Fusteria i Ebenisteria J. Pau, i la Lourdes Castelló, de la Drogueria Perfumeria Lourdes.
També es va lliurar un viatge d’un cap de setmana al Bar de la Plaça, comerç que va donar el Premi de la Campanya de Nadal del 2016. Durant el sopar també es van sortejar 3 viatges de cap de setmana entre els assistents a la 2a Nit del Comerç.
La festa del comerç local, de la que enguany s’ha celebrat la segona edició, és expressió de la feina ben feta i del compromís de l’Associació de Comerciants i dels establiments associats, que en els darrers anys han donat un impuls important a la promoció i dinamització del comerç local i de proximitat. Vàries han estat les iniciatives impulsades des de l’Associació de Comerciants i l’Ajuntament, que amb el suport de la Diputació de Barcelona, han dissenyat els objectius i les estratègies per assolir un comerç local fort, cohesionat i il·lusionat pel futur.
La Botiga al carrer (2012-2013), la Fira de Nadal (2013), o la Campanya Comercial de Nadal, en marxa des del 2014 i que en la darrera edició va comptar amb un premi valorat en 1.100 €, han estat algunes de les iniciatives que l’Associació de Comerciants ha dut a terme els darrers anys per a incentivar les compres al comerç local.
Per altra banda, l’Estudi de Comerç Local (2010), el Cens d’activitats comercials i serveis (2014-2015) i l’Estudi del Mercat setmanal no sedentari (2016), elaborats per l’Ajuntament en col·laboració amb la Diputació de Barcelona, també han estat molt útils a l’hora de dinamitzar i enfortir el comerç local.
Actualment el teixit comercial i de serveis de Santa Coloma de Cervelló el formen un total de vuitanta-tres establiments, amb una oferta de productes variada i de qualitat, i un servei de proximitat i confiança. En els darrers anys l’Associació de Comerciants ha impulsat noves iniciatives, i ha estat capaç d’il·lusionar en el seu projecte a nous establiments, fins a arribar als quaranta associats actuals. Tot un èxit fruit del treball i l’esforç dels comerciants.
Cal destacar la presència de l’associació a les xarxes, amb una pàgina a Facebook, i també la nova APP del Comerç local, creada el passat mes de maig dintre de l’APP de l’Ajuntament. En aquesta aplicació, que us podeu instal·lar al vostre mòbil, trobareu informació dels comerços i serveis que estan adherits a l’Associació de Comerciants de Santa Coloma de Cervelló, que és qui gestiona l’aplicació del comerç de proximitat.