Publicitat? No, gràcies!
Setmana rere setmana les bústies s’omplen de tota mena de papers publicitaris, la majoria dels quals acaben directament a la paperera. Però hi ha solucions per evitar rebre a la bústia aquest tipus de correu comercial i reduir la quantitat de residus de paper que generem.
Us convidem a rebutjar la publicitat sense destinatari amb l’adhesiu que us hem fet arribar amb l’Actualitat. Enganxeu-lo a la vostra bústia i digueu NO al correu comercial no desitjat.
L’objectiu és reduir la generació de residus de paper derivats de la publicitat i premsa gratuïta en el municipi (publicitat dinàmica no nominal, no sol·licitada per la ciutadania, utilitzada com a element de màrqueting, en les quals no consti ni el nom ni l’adreça de la persona destinatària). Queda fora d’aquesta ordenació la publicitat distribuïda personalitzada, la institucional i l’electoral.
Un estudi de publicitat no nominal realitzat a Barcelona, ha constatat que la ciutadania que té l’adhesiu “publicitat no gràcies” enganxat a la seva bústia rep menys paper que la que no el té, en concret un 30%. La llei 9/2007 estableix la prohibició de dipositar publicitat en aquells habitatges que de manera expressa ho manifestin.