Alumnes de batxillerat de l'Institut Montpedrós presenten els seus treballs de recerca
Dilluns 26 de febrer es va celebrar a la Biblioteca Pilarín Bayés el Fòrum de Treballs de Recerca de Batxillerat de l’Institut Montpedrós. En aquesta ocasió s’han presentat els cinc millors treballs de recerca, amb temàtiques molt interessants i diverses. Durant aquesta setmana estaran exposats a la Biblioteca Pilarin Bayés.
L’acte, organitzat per l’Ajuntament, el Centre de Recursos Pedagògics (Serveis Territorials) i l’Institut Montpedrós, amb la col·laboració de la Biblioteca Pilarín Bayés, va comptar amb la presència de l’alcaldessa, Anna Martínez, del regidor d’Educació, Adrià García, del director de l’Institut Montpedrós, Xavier Lastra, del director de Serveis Territorials, Albert Grau i de la Inspectora d’Educació, Lourdes Sotelo. També hi van assistir familiars, mestres i companys dels i les alumnes.
Els organitzadors del Fòrum de Treballs de Recerca a més de reconèixer la feina d’investigació i l’esforç que ha fet l’alumnat en la realització dels treballs de recerca també van agrair el compromís i la dedicació del professorat en tutoritzar els treballs de recerca de l’alumnat.
Aquest són els i les alumnes i els treballs que aquest any s'han presentat al Fòrum de Treballs de Recerca de Batxillerat:
«L'herència a partir d'una llavor»
Miriam Andrés i Sara García
«Pedagogies d'aprenentatge tradicional i Waldorf»
Clàudia Aguilà i Carla Muñoz
«El màrqueting i la publicitat en la indústria musical»
Carla Calzado Gómez
«Aprendre a dir adéu: la pèrdua i el dol a la infantesa»
Berta Coca Carmona
«Die Olchis Aus Schmuddelfing: una proposta humanista de la traducció»
Martí Moreno Sanahuja
Els alumnes de Batxillerat inicien el seu treball d’investigació i recerca a 1r de Batxillerat, i el finalitzen el 1r trimestre del 2n curs de Batxillerat. L’objectiu d’aquests treballs, individuals o en parelles, és consolidar competències bàsiques com són la formulació d’hipòtesis, la recerca, la investigació i la comprovació de resultats. Els alumnes trien els temes a desenvolupar en els seus treballs, i en la seva recerca són orientats i acompanyats pels seus mentors, tutors i tutores del centre.