Per a la commemoració del 8 de març, Dia Internacional de les dones, enguany s’han organitzat, com cada any amb la col·laboració de diferents entitats del municipi i la complicitat de moltes dones i homes, un variat programa d’actes i activitats per reivindicar la igualtat efectiva amb els homes com un principi essencial de les societats democràtiques. El nostre agraïment més sincer a totes les persones que ho heu fet possible.
A la biblioteca, històries de dones, escrites per dones; contes no sexistes, inauguració del passatge Maria Mercè Marçal, amb la interpretació musical de poemes i posterior tertúlia literària d’un llibre de l’autora. Al teatre, recull de contes teatralitzats representats per l’Associació de Dones pels 4 cantons que posaven la mirada sobre diferents tipus de dones. Al Poliesportiu portes obertes... A l’escola, vestíbul i passadissos guarnits amb els treballs i reflexions de l’alumnat relacionats amb la igualtat. A la fàbrica, interpretació per part d’un grup de veïns de la Colònia Güell de poemes de Miquel Martí i Pol per simbolitzar el donatge d’una placa amb el nom de la plaça de la dona treballadora del tèxtil.
I com a cloenda, el reconeixement a les nostres dones del tèxtil en un acte molt emotiu que ens va fer reviure històries viscudes per elles, compartint les seves experiències dins la fàbrica. “Teixint la vida” ha estat el títol escollit per exposar tot el material fotogràfic recollit i elaborar l’audiovisual presentat.
Recordem a les dones homenatjades i als familiars que l’audiovisual s’ha de completar, i que fins al 15 d’abril teniu temps per aportar les fotografies que creieu convenient, dins d’un sobre amb el vostre nom. Les podeu portar als casals de la gent gran o bé a l’Ajuntament, a la Regidoria d’Igualtat.